42 aktualna temperatura 9 °C
ciśnienie 1023 hPa pm2.5 25 μg/m3
Dobre powietrze. wilgotność 79% pm10 36 μg/m3
czwartek, 18 lutego 2016 r. Liza

Tramwaj na Gocław – co dalej?

Temat budowy linii tramwajowej na Gocław był dosyć często omawiany w ostatnim czasie. Wątpliwości dotyczyły trasy, przepustowości mostów, wpływów na zmiany ruchu autobusów. W dyskusjach poruszono także kwestię ogródków działkowych, przez które miała zostać wytoczona trasa. Spółka Tramwaje Warszawskie przedstawiła stanowisko w tej sprawie.

Projekt dotyczy budowy dwutorowej trasy tramwajowej od al. Waszyngtona wzdłuż Kanału Wystawowego i w rezerwie pod budowę Trasy Tysiąclecia i dalej wzdłuż ciągu ulic Egipska – Bora-Komorowskiego do pętli Gocław wraz z budową pętli oraz bezkolizyjnego przejścia przez al. Stanów Zjednoczonych. Rozważano jeszcze dwie inne możliwe trasy: wzdłuż ul. Międzynarodowej i Afrykańskiej oraz wzdłuż Kanału Wystawowego. Po długich dyskusjach zostały one jednak odrzucone.

Problem przepustowości al. Jerozolimskich miałby być rozwiązany w następujący sposób: „W dniu otwarcia inwestycji funkcjonować będzie przedłużona II linia metra co najmniej na Targówek, prawdopodobnie przebudowane będą także kluczowe skrzyżowania w ciągu Alei Jerozolimskich. Po zlikwidowaniu linii 77 ponownie powstała rezerwa przepustowości tramwajowej w Alejach Jerozolimskich”. Być może zostaną również zmienione trasy niektórych linii w celu ich optymalizacji po pojawieniu się nowego rozwiązania komunikacyjnego.

Kolejne pytanie, które bardzo interesuje mieszkańców, dotyczy zmian obecnego rozkładu jazdy, szczególnie linii 111, 123, 507. „Kwestia ta będzie podlegać konsultacjom społecznym na dalszym etapie” – mówi się w odpowiedzi spółki. Możliwe jest zlikwidowanie lub zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 507, gdyż jej trasa będzie pokrywać się z projektowaną trasą tramwajową. Na linie 111 i 123 tramwaj prawdopodobnie nie będzie miał wpływu.

Nie mniej ważna wydaje się kwestia skutków budowy linii tramwajowej dla Kanału Wystawowego. Szczegółowa analiza zostanie przeprowadzona podczas przygotowania Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Perspektywa jest optymistyczna: walory kanału jako miejsca spacerów nawet wzrosną. Zostanie zagospodarowana obecnie niedostępna wschodnia część cieku, powstanie tam ciąg pieszy i rowerowy.

Podczas budowy linii tramwajowej zostaną zlikwidowane tylko te działki, które znajdują się dokładnie w śladzie trasy. „Zasady likwidacji ogrodów działkowych i wypłaty odszkodowań za likwidowane naniesienia (obiekty i rośliny) zależą od trybu realizacji inwestycji (ZRID lub tryb klasyczny, tj. pozwolenie na budowę)” – czytamy w stanowisku.

Ze szczegółami projektu oraz całością treści stanowiska można zapoznać się na stronie spółki Tramwaje Warszawskie. Warto w nim zwrócić uwagę na jeden z punktów odpowiadający na pytanie o wpływach trasy tramwajowej na projekt „Poręcze gimnastyczne” (ul. Międzynarodowa, ul. Zwycięzców). Tramwaj nie będzie miał wpływu na ten projekt, co potwierdza wizja lokalna. Jak wspominaliśmy niedawno, projekt ten nie spełnił oczekiwań mieszkańców (zamiast siłowni na otwartym powietrzu powstało jedynie kilka barierek), więc pytanie o wpływy trasy tramwajowej utraciło swoją aktualność.

Tagi: Gocław, Linia Tramwajowa, Tramwaj Na Gocław

Wiesz lub widziałeś coś ciekawego? Napisz do nas!
Zobacz również
Kiedy pojedziemy tramwajem na Gocław?

Kiedy pojedziemy tramwajem na Gocław?

wtorek, 11.08.2020 14

Budowa linii tramwajowej na Gocław rozpocznie się z opóźnieniem, najwcześniej w przyszłym roku. Powodem są problemy finansowe. [...]

Droga wzdłuż linii tramwajowej na Gocław nie powstanie

Droga wzdłuż linii tramwajowej na Gocław nie powstanie

piątek, 26.06.2020 70

Stołeczny Ratusz zrezygnował z budowy Alei Tysiąclecia. Ta miała powstać wzdłuż planowanej linii tramwajowej na Gocław. Na decyzję Ratusza wpłynęła zmiana przepisów. [...]

Tramwaj na Gocław - jest umowa na projekt trasy

Tramwaj na Gocław - jest umowa na projekt trasy

poniedziałek, 20.01.2020 61

Trasę tramwajową zaprojektuje krakowska firma Progreg. Koszt przygotowania wszystkich dokumentów potrzebnych do budowy, w tym pozwolenia na budowę, wyniesie 5 mln 854 tysięcy złotych. [...]

Ogródki działkowe przy Waszyngtona bezpieczne, a działkowcy zadowoleni: będzie miejsce dla tramwaju!

Ogródki działkowe przy Waszyngtona bezpieczne, a działkowcy zadowoleni: będzie miejsce dla tramwaju!

poniedziałek, 15.10.2018 66

Działkowcy od lat walczyli o plan zagospodarowania ogrodów działkowych w rejonie Waszyngtona i Kinowej. O losach tych terenów zadecydowała 27.09.2018 roku Rada m.st. Warszawy głosami: 57 „za” i zero „przeciw”, przyjmując tym samym projekt jednogłośnie. [...]

Zobacz też