11 aktualna temperatura 7 °C
ciśnienie 1018 hPa pm2.5 7 μg/m3
Wspaniałe powietrze! wilgotność 45% pm10 8 μg/m3

Miłość nieduża

17 lutego 2019 r. godz. 18:00 - 20:00

PROM Kultury Saska Kępa ul. Brukselska 23

"Miłość nieduża” – piosenki Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory w wykonaniu Chóru Kameralnego Collegium Musicum UW.

Andrzej Borzym – dyrygent
Chór znany jest publiczności głównie z cenionych programów rozrywkowych. Do tej pory występował w Polsce, a także za granicą.

Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, założony w 1994 r., regularnie występuje w Warszawie i w całej Polsce, biorąc udział w wielu ważnych imprezach muzycznych: BACH 200 UW, Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica, Mazowsze w Koronie, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Muzyka w zabytkach Chełmna, Międzynarodowy Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwal Stacja Kutno, Muzyka w Sandomierzu, Festiwal Pamiętajmy o Osieckiej, Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry. Współpracował także z Filharmonią Narodową, Związkiem Kompozytorów Polskich, Zamkiem Królewskim w Warszawie, Towarzystwem im. Fryderyka Chopina, Polskim Radiem i TVP.

Klasyczny repertuar a cappella Collegium Musicum UW to przede wszystkim muzyka polska – dawna i współczesna, XVI/XVII-wieczne utwory z kręgu muzyki włoskiej, hiszpańskiej i angielskiej. Jedną z jego specjalności jest polski repertuar kolędowy, wzbogacony o pieśni staropolskie i wiele zagranicznych. Jako jedyny zespół w Polsce ma swoim repertuarze pieśni polskich kompozytorów z okresu socrealizmu, prezentowane w konfrontacji z utworami jazzowymi w programie Muzyka nie na miejscu 1949-1955.
Szczególnie cenione są przez publiczność programy rozrywkowe w chóralnych aranżacjach Andrzeja Borzyma: Starsi Panowie Chórem z piosenkami Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego oraz Kiedy mnie już nie będzie z piosenkami Agnieszki Osieckiej.

W repertuarze wokalno-instrumentalnym chóru znajdują się dzieła Bacha, Haendla, Telemanna, Hassego, Zelenki, Charpentiera, Purcella, Mozarta czy Haydna. Chór wykonywał także utwory późniejszych epok, współpracował ze świetnymi orkiestrami – m.in. Il Tempo, Royal Baroque Ensemble, Polską Orkiestrą Radiową, Kukla Band – oraz znakomitymi muzykami wszelkich stylów i specjalności: Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Jakub Józef Orliński, Lilianna Stawarz, Marek Toporowski, Krzysztof Herdzin, Justyna Steczkowska, Zygmunt Kukla, Wojciech Rajski, Magda Umer, Grzegorz Turnau, Henryk Miśkiewicz i wielu innych.

Dyskografia CMUW liczy 12 tytułów, w tym polskie i światowe prawykonania współczesnych utworów, a także gościnny udział w nagraniach Artura Andrusa czy Michała Bajora. Zespół koncertował już w 16 krajach na 3 kontynentach, m.in. w Chile, Niemczech, Włoszech, Egipcie, Norwegii, na Litwie i Islandii, zaś w ostatnich latach we Francji, Hiszpanii, Rosji i RPA.

Andrzej Borzym jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W latach 1983-1984 pełnił funkcję asystenta kierownika artystycznego Chóru Filharmonii Narodowej w Warszawie. Był dyrygentem chóru Cantio Polonica (1984-1989), Chóru Akademickiego UW (1989-1999), Chóru Filharmonii w Las Palmas de Gran Canaria (1996-1998), zaś od 1994 roku prowadzi Chór Kameralny Collegium Musicum UW. Jest pedagogiem, kompozytorem i aranżerem cenionym szczególnie za rzadką umiejętność zaadaptowania jazzowych i popowych piosenek na głosy chóralne.

Powrót

Zobacz też