11 aktualna temperatura 7 °C
ciśnienie 1018 hPa pm2.5 7 μg/m3
Wspaniałe powietrze! wilgotność 45% pm10 8 μg/m3

Performance frau mujer femme - Teatr Hoteloko

17 lipca 2016 r. godz. 19:00

PROM Kultury Saska Kępa ul. Brukselska 23

Jak masz na imię?
Wie heisst du?
Jakie są Twoje korzenie?
Was ist deine Herkunft?
Gdzie się urodziłaś/eś?
Wo bist du geboren?
Jakie miałaś/eś najpiękniejsze przeżycie związane z kobiecością/męskością?
Dein schönstes Erlebnis, das mit Weiblichkeit/Männlichkeit zusammenhängt?
Co dla Ciebie oznacza być kobietą/mężczyzną?
Was heisst es für dich ein(e) Frau/Mann zu sein?
Ile widzisz w sobie swojej matki/ojca?
Wie viel siehst du in dir von deiner Mutter/ deinem Vater?
Twoje ulubione miejsce w Warszawie/w Berlinie?
Dein Lieblingsort in Warschau/in Berlin?

wstęp wolny

Performance o kobiecości, nie-tylko dla kobiet, gdzie spotykają się ludzie żyjący w Warszawie i w Berlinie. W jaki sposób miasto pomaga, aby być kobietą, matką, żoną, szefową, nastolatką, sportsmenką, dyrektorką, artystką. Co jest w kobiecości najcenniejszego, co najzabawniejszego, co najtrudniejszego? Spektakl oparty na połączeniu działań performatywnych z tańcem współczesnym zbudowany z różnych opowieści kobiet i mężczyzn z dwóch europejskich miast. Projekt o charakterze społecznym w koncepcji Agaty Życzkowskiej i choreografii Magdaleny Przybysz.

Teatr HOTELOKO
Koncepcja/dramaturgia/wideo: Agata Życzkowska
Choreografia: Magdalena Przybysz
Performerzy: Ellen Gronwald, Katarzyna Kafel, Agata Życzkowska, Alfredo Bautista oraz mieszkańcy Warszawy i Berlina
Muzyka: Alfredo Bautista
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Babysitter: Piotr Sokulski
Dziękujemy :-)

Podziękowania za udział dla Kariny, Basi, Łucji, Zuzi, Marty, Wojtka, Tomka, Helenki, Barbary, Ani, Ilony, Teresy, Hielde, Sigrun, Julii, Kathariny, Marianne, Moniki, Heather, Marii, Sandro, Josha

Agata Życzkowska
aktorka/performerka/reżyserka/ producentka
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performance: brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba:Odin Week, ISTA; Abani Biswas:Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak:New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor:aktorzy Petera Brooka; Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz warsztatów contact improvisation /Ray Chung/ w ramach Warsaw Flow. Wyreżyserowała spektakl taneczny: "Dziady" w chor. Beaty Wojciechowskiej w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu „The SHOW MUST GO ON” chor. Jérôme Bel /Teatr Dramatyczny w Warszawie (2011) oraz w projekcie „Family Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei jako performerka w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym.
Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca: zrealizowała m.in. jako producent projekt „You KANT Dance” w choreografii Magdaleny Przybysz.
W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producent, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego pt. „Pracownia Ludica nr 2” we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), a także performance „selfe” (2014) i "jutro: urodziny” (2015) oraz wyreżyserowała dwa performance o charakterze artystyczno-społecznym: „nowe wyzwolenie” (2015) oraz „Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI” (2016).

Magdalena Przybysz
choreografka/performerka/tancerka
Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo” oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec”. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca (Strange Lóóp)w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteca w Krakowie (Dancing for the Birds, They watching Us) czy na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive).
Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performance łączących wiele dziedzin sztuki. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tą wiedzę na język współczesnej choreografii.

Ellen Gronwald
Tancerka / Performerka
Urodziła się we Frankfurcie nad Menem. Taneczną i teatralną drogę rozpoczęła w 2002 r. współpracą ze Studiobühne w Kolonii. Uczestniczyła w młodzieżowym Jugendclub Schauspielhaus Köln, gdzie przez dwa lata zdobywała doświadczenie w dziedzinie tańca współczesnego. W latach 2008-2011 powróciła do Studiobühne Köln z kolektywem „lichtgestalteN“ specjalizującym się w dziedzinie teatru fizycznego. Od 2008 roku mieszka w Berlinie. Absolwentka Studium Teatru Tańca i Ruchu ‘Integrales Theater’ -TATWERK Berlin 2008-2012 - kierowanym przez Samuela Nuneza, który pracuje metodami: Stanisławskiego, Grotowskiego, Artaud, contact improvisation, taniec współczesny, elementy butoh. Brała udział w wielu projektach na granicy teatru i tańca, m.in. „TEA dance europe express”, który był prezentowany na Festiwalu Sophiensaele w Berlinie, i który otrzymał Nagrodę Jury. Spektakl był także prezentowany na OutNow Festival w Bremen. Obecnie pracuje nad projektem audiowizualnym wraz ze swoim mężem: Travelling Audiovisual Sciencefiction Performance.
.
Katarzyna Kafel
Aktorka / Performerka
Absolwentka studium teatru ruchu ‘Integrales Theater’(TATWERK Berlin) i Literaturoznawstwa (Uniwersytet Wrocławski). Współtworzy kolektyw teatralny TATWERK ENSEMBLE, gdzie zagrała m.in. w adaptacji „Endstation Sehnsucht”, „Durst” Tennessee Williams, „Roberto Zucco” Bernard-Marie Koltès, „Salome” Oscar Wilde, „Die Zoffen” - Jean Ganet. Performerka w grupie DER LACK IST AB, która realizuje cykliczne projekty artystyczne („der Lack ist ab ”, „Weltuntergang”) poprzez wieloletnie poszukiwania oparte na polemice z tradycyjnymi formami ruchu, którym towarzyszy proces kształtowania nowego języka ciała. Współpracowała m.in. z Ryszardem Nieoczym, Samuelem Nuñez, Marciem Carerrą, Christiną Emig-König, Vicentem Gisbert. Wystepuje jako aktorka w inscenizacji „Stärkere” A.Strinberga (w jęz. niemieckim) w reżyserii Marianne Klausen, w Brotfabrik w Berlinie, która jest próbą polaczenia teatru ruchu i teatru słowa. Brała udział w performance „selfie/kiste” kolektywu HOTELOKO.

Powrót

Zobacz też