Pola Magnetyczne ul. Londyńska 13
Serdecznie zapraszamy na spotkanie z Elżbietą Cieślar na wystawie JA - INNY - INNI - TO w sobotę 18 czerwca o godz. 16:00!
Elżbieta Cieślar – urodzona w 1934 r. w Warszawie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, rzeźbiarka, autorka filmów o sztuce, scenografka TVP. Po studiach pracowała jako projektant przemysłowy (1961–1968). W 1963 r. należała do współzałożycieli Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych. Razem z mężem Emilem Cieślarem prowadziła badania formalne nad oddziaływaniem przestrzennym form i wizualnych struktur. W 1973 roku oboje rozpoczęli prowadzenie galerii Repassage w Warszawie – ważnego ogniska kontrkultury tamtych lat, a ich zainteresowania przesunęły się w stronę społecznego oddziaływania obiektów rzeźbiarskich i nawiązania kontaktu z odbiorcą. Tworzyli również prace i podejmowali działania o wymowie politycznej. W 1978 roku wyjechali na stałe do Francji, gdzie kontynuowali projekty artystyczno–społeczne. Organizowali akcje w ramach stowarzyszenia Solidarité avec Solidarność. Do dziś tworzy cykle fotografii, rzeźb, instalacji interaktywnych i prowadzi ankiety artystyczne. Jej prace znajdują się w kolekcji Muzeum Narodowego, w Krakowie, Muzeum Akademii w Warszawie oraz w kolekcjach prywatnych w Polsce i we Francji. Artystka mieszka i pracuje w Die, Rhône-Alpes.
*****
We cordially invite you to the artist talk with Elżbieta Cieślar, Saturday, June 18, at 4 pm!
Elżbieta Cieślar – born in 1934 in Warsaw, Poland. Graduate of the Warsaw Academy of Fine Arts, studied under prof. Jerzy Jarnuszkiewicz and prof. Oskar Hansen’s Solids and Planes design studio, she is an author of sculptures, photographs, films on art, and TV scenography. Professionally active as an industrial designer in 1961-1968, she co-founded the Association of Industrial Designers in 1963. With her husband, artist Emil Cieślar, she conducted formal research into the spatial effect of forms and industrial structures. In 1973, the two started the Repassage gallery in Warsaw, which would become an important center of the era’s counterculture, and their preoccupations turned towards issues of the social influence of sculptural objects and artist-public communication. Many of their works and practices had political significance. In 1978, the Cieślars emigrated to France, where they continued their artistic/community projects, including as part of the Solidarité avec Solidarność [Solidarity with Solidarność] association. Elżbieta Cieślar remains active as an artist, creating photographic series and interactive installations as well as conducting artistic surveys. Her works are in the collections of the National Museum in Cracow, the Warsaw Academy of Fine Arts Museum, and in private collections in Poland and France. She lives and works in Die, Rhône-Alpes, France.