11 aktualna temperatura 7 °C
ciśnienie 1018 hPa pm2.5 7 μg/m3
Wspaniałe powietrze! wilgotność 45% pm10 8 μg/m3
środa, 18 lutego 2015 r.

Pożar Mostu Łazienkowskiego: zmiany komunikacyjne

Pożar mostu Łazienkowskiego w Warszawie spowodował utrudnienia w ruchu i duże zmiany komunikacyjne. Zamknięcie mostu, którym codziennie podróżowało około stu tysięcy kierowców, może stać się prawdziwą katastrofą komunikacyjną.



14 lutego około godz. 17.30 straż pożarna otrzymała zawiadomienie, że doszło do pożaru Mostu Łazienkowskiego od strony Pragi Południe. W ciągu 12 godzin ponad 70 jednostek straży pożarnej walczyło z żywiołem. Ruch w obie strony został powstrzymany, autobusy skierowano na trasy objazdowe przez Most Poniatowskiego.

W związku z zamknięciem mostu 13 linii autobusowych zmieniło swoją trasę. Są to autobusy z numerami 138, 141, 143, 151, 182, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525 i N25. Węzeł „Plac Politechnika” został przeniesiony w okolice Dworca Centralnego: linie 143 i 151 będą zaczynać i kończyć trasę na przystanku Dworzec Centralny, autobusy linii 411, 502, 514 będą odjeżdżać z Centrum. Dodatkowo została uruchomiona linia tramwajowa z numerem 77, która będzie kursować co 10 minut na trasie Rondo Wiatraczna – Plac Narutowicza. Przystanki Torwar, Wał Miedzeszyński i Kryniczna zostały wyłączone. Od 16 lutego wprowadzono dodatkowy pociąg SKM S20, kursujący na trasie Warszawa Rembertów – Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. „Wszystkie przyspieszone linie autobusowe wzmacniamy o dodatkowych 25 wozów” – powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

W miejscach ważnych węzłów komunikacyjnych pojawią się informatorzy, którzy będą wskazywać kierunki drogi i tłumaczyć, co się zmieniło. Informacje o nowych trasach poszczególnych linii można zobaczyć również w gablotach na przystankach. Wszystkie zmiany zostały szczegółowo opisane na stronie ZTM.

Przyczyny pożaru nie zostały jeszcze ustalone. „Na razie nie można potwierdzić jednoznacznie żadnej przyczyny” – powiedział komendant miejski PSP w Warszawie st. bryg. Zbigniew Szczygieł. Most nie grozi zawaleniem, jest ciągle monitorowany. „Dopiero po pobraniu próbek i po ekspertyzie możemy odpowiadać na pytania, czy fragmenty mostu wymagają np. wymiany” – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Koszty naprawy również nie zostały jeszcze obliczone.

W roku 1975 doszło do pierwszego pożaru na Moście Łazienkowskim. Wtedy również palił się pomost techniczny znajdujący się pod jezdnią, w rezultacie została zniszczona nawierzchnia trasy. Most Łazienkowski był wybudowany w latach 1971-74 jako część Trasy Łazienkowskiej, dzisiaj korzysta z niego 19% wszystkich pojazdów przeprawiających się przez Wisłę w Warszawie.
Wiesz lub widziałeś coś ciekawego? Napisz do nas!

Zobacz też