Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz Waltz podkreśla, że system ten działa z powodzeniem w najważniejszych metropoliach na świecie. Mieszkańcy będą mogli kontaktować się z centrum za pośrednictwem:
- infolinii 19115
- portalu www.warszawa19115.pl
- aplikacji mobilnej
- poczty elektronicznej
- faksu
- czatu
Projekt Warszawa 19115 to wspólne centrum kontaktu Urzędu Miasta, urzędów dzielnic i miejskich jednostek. Obecnie zespół konsultantów liczy ok 40 osób, którzy przekierowują informacje płynące od mieszkańców do odpowiednich jednostek. Pod wskazanymi numerami będzie można otrzymać informacje na temat funkcjonowania Urzędu Miasta, usług, planowanych wydarzeń, organizacji imprez kulturalnych czy remontów. Ponadto będzie można zgłosić każdą sprawę wymagającą interwencji administracji (dziura w chodniku, nielegalne wysypisko, bezdomne zwierzęta itp.). Numer nie dotyczy interwencji związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia, tu do dyspozycji pozostaje numer 112.