Stołeczny Ratusz zrezygnował z budowy Alei Tysiąclecia. Ta miała powstać wzdłuż planowanej linii tramwajowej na Gocław. Na decyzję Ratusza wpłynęła zmiana przepisów.
Temat budowy linii tramwajowej na Gocław jest kontrowersyjny. O ile, dla mieszkańców gocławskich osiedli, ta inwestycja jest bardzo ważna, tak dla mieszkańców Saskiej Kępy jest ona zbyteczna. Uważają, że budowa torowiska tramwajowego wzdłuż Kanału Wystawowego zniszczy przyrodę należącą do Rodzinnych Ogrodów Działkowych, a łatwy dojazd do centrum zapewniają im często kursujące linie autobusowe. Jednak nie tylko torowisko było "solą w oku" mieszkańców. Wzdłuż linii tramwajowej miała też powstać równoległa do niej arteria - Aleja Tysiąclecia. Według planów droga łączyłaby Aleję Stanów Zjednoczonych z ulicą Bora-Komorowskiego i biegłaby dalej aż do Wału Miedzeszyńskiego. Budowa nie obyłaby się bez wycinki drzew, dlatego mieszkańcy w trosce o zieleń protestowali. Domagali się anulowania tego projektu. Ten w 2006 roku na wniosek urzędującego Prezydenta Warszawy, Lecha Kaczyńskiego został uwzględniony w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Jednak już dużo wcześniej brano pod uwagę wybudowanie w tym miejscu inwestycji komunikacyjnej. Ponad 30 lat temu obszar ten został zarezerwowany wyłącznie pod budowę torowiska wraz z biegnącą obok arterią.
Zgodnie z dotychczasowymi przepisami linia tramwajowa mogła powstać jedynie w sąsiedztwie drogi. Wiele jednak w tej kwestii się zmieniło. Inwestycje tramwajowe mogą być teraz prowadzone na prawach ustawy o transporcie kolejowym. Oznacza to, że jest możliwość wybudowania samej trasy tramwajowej, bez konieczności wytyczania nowej drogi.
Z tego właśnie powodu Urząd Miasta Stołecznego Warszawy zrezygnował z Alei Tysiąclecia. Dzięki nowym przepisom uda się zachować wiele drzew. Te miały zostać wycięte, ponieważ kolidowały w budowie arterii.
Budowa torowiska na Gocław ma się rozpocząć już w w przyszłym roku. Nowa linia tramwajowa będzie się ciągnęła od Alei Waszyngtona do pętli Gocław, przy Trasie Siekierkowskiej. Poprowadzona zostanie wzdłuż Kanału Wystawowego (obok Rodzinnych Ogrodów Działkowych) do ulicy Bora- Komorowskiego. Tam zakręci na południowy - wschód i dalej pobiegnie do istniejącej pętli autobusowej Gocław. Na nowym odcinku powstanie łącznie osiem nowym przystanków niepełnosprawnościami. Torowiskiem na Gocław pojadą składy jednokierunkowe, które zostały już zamówione przez Tramwaje Warszawskie w ramach przetargu na 213 nowych tramwajów. Łączna wartość inwestycji wyniesie 396 milionów złotych, przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w wysokości 62 milionów złotych.