14 aktualna temperatura 14 °C
ciśnienie 1023 hPa pm2.5 8 μg/m3
Wspaniałe powietrze! wilgotność 75% pm10 11 μg/m3
poniedziałek, 20 stycznia 2020 r. Informacja prasowa

Tramwaj na Gocław - jest umowa na projekt trasy

Trasę tramwajową zaprojektuje krakowska firma Progreg. Koszt przygotowania wszystkich dokumentów potrzebnych do budowy, w tym pozwolenia na budowę, wyniesie 5 mln 854 tysięcy złotych.

W 20 minut do centrum z Gocławia

Przejazd tramwajem całej trasy do stacji metra Centrum, zajmie około 20 minut. Tramwaje po nowo zbudowanych torach w godzinach szczytu będą mogły kursować co 4 minuty. Tory pobiegną przez Saską Kępę, dalej – nad aleją Stanów Zjednoczonych, gdzie powstanie wygodny węzeł przesiadkowy, pozwalający przesiąść się z autobusów do tramwajów. Ostatnie półtora kilometra nowej trasy przebiegnie w ciągu ul. generała Bora-Komorowskiego do pętli autobusowej, która znajduje się w pobliżu trasy Siekierkowskiej. Na pętli pasażerowie będą mogli przesiadać się z tramwajów do autobusów.

Jak długa będzie nowa trasa?

Łączna długość nowej trasy wyniesie 3,6 km, będzie przy niej 7 przystanków. W ramach inwestycji dodatkowo zmodernizowana zostanie także al. Waszyngtona, gdzie przebudowane zostaną tory o długości 2,5 km i 9 peronów przystankowych. Długość zielonych torowisk wyniesie ok. 2,6 km.

Konsultacje społeczne

Otwarte spotkania z mieszkańcami w formie warsztatów Tramwaje Warszawskie prowadziły od maja 2016 do grudnia 2017 roku. Przed ostatnią turą konsultacji zorganizowano łącznie 20 spotkań z mieszkańcami. A po ich zakończeniu powstał szczegółowy raport, który został zamieszczony na stronie tramwajnagoclaw.pl. Można tam znaleźć wszystkie dokumenty, schematy i wizualizacje związane z inwestycją. Ostateczny kształt przebiegu nowej trasy tramwajowej przez Saską Kępę został wybrany podczas konsultacji, podczas których warszawscy tramwajarze wspólnie z mieszkańcami przeanalizowali warianty tras. Konsultacje sprawiły, że do koncepcji trasy wprowadzono wiele zmian m.in. przesunięcie przystanków, zmniejszenie ingerencji w teren ogródków działkowych, zwiększenie ilości zieleni oraz podwyższenie bezpieczeństwa na wybranych przejściach i przejazdach przez torowisko poprzez wprowadzenie sygnalizacji świetlnej. Szczegółowy spis wszystkich zmian znajduje się w raporcie.

Terminy

Wykonawca ma dziewięć miesięcy na opracowanie projektów budowlanych, co jest niezbędne do przeprowadzenia budowy nowej linii tramwajowej na Gocław. Sama budowa planowana jest w latach 2021-2023. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Tagi: Tramwaj Na Gocław

Wiesz lub widziałeś coś ciekawego? Napisz do nas!
Zobacz również
Droga wzdłuż linii tramwajowej na Gocław nie powstanie

Droga wzdłuż linii tramwajowej na Gocław nie powstanie

piątek, 26.06.2020 70

Stołeczny Ratusz zrezygnował z budowy Alei Tysiąclecia. Ta miała powstać wzdłuż planowanej linii tramwajowej na Gocław. Na decyzję Ratusza wpłynęła zmiana przepisów. [...]

Ogródki działkowe przy Waszyngtona bezpieczne, a działkowcy zadowoleni: będzie miejsce dla tramwaju!

Ogródki działkowe przy Waszyngtona bezpieczne, a działkowcy zadowoleni: będzie miejsce dla tramwaju!

poniedziałek, 15.10.2018 66

Działkowcy od lat walczyli o plan zagospodarowania ogrodów działkowych w rejonie Waszyngtona i Kinowej. O losach tych terenów zadecydowała 27.09.2018 roku Rada m.st. Warszawy głosami: 57 „za” i zero „przeciw”, przyjmując tym samym projekt jednogłośnie. [...]

57 głosów „za”, zero „przeciw” – znamy losy ogródków działkowych przy Waszyngtona!

57 głosów „za”, zero „przeciw” – znamy losy ogródków działkowych przy Waszyngtona!

czwartek, 11.10.2018 59

"Wnosimy o pilne uchwalenie planu zagospodarowania dla ogrodów działkowych w rejonie Waszyngtona i Kinowej" – taki apel w ubiegłym roku podpisali i skierowali działkowcy wraz ze społecznikami do stołecznego ratusza. [...]

Tramwaj na Gocław coraz bliżej

Tramwaj na Gocław coraz bliżej

sobota, 28.07.2018 125

Od wielu lat projektowany jest nowy odcinek linii tramwajowej na Gocław. Znamy już szczegóły dotyczące tejże inwestycji. [...]

Zobacz też