Około 2018 roku rozpoczną się prace związane z budową linii tramwajowej na Gocław. Po licznych dyskusjach dotyczących tego projektu został on ostatecznie zatwierdzony.
Na rozwój komunikacji tramwajowej w latach 2014-2020 urząd miasta przeznaczy ok. 3 mld zł. W lutym bieżącego roku miasto zgłosiło do dofinansowania siedem projektów dotyczących komunikacji miejskiej. Cztery z nich na pewno zostaną zrealizowane, pozostałe znalazły się na liście rezerwowej. Do projektów podstawowych zaliczono trasę łączącą Gocław z al. Waszyngtona. Planowany przebieg trasy to: al. Waszyngtona – Kanał Kamionkowski – Lokalna Zachodnia – ul. gen. Bora-Komorowskiego – pętla Gocław.
Mieszkańcy Saskiej Kępy obawiają się przede wszystkim hałasu oraz spadku cen mieszkań na osiedlu. Między mieszkańcami Saskiej Kępy a urzędem miasta przez długi czas toczyła się dyskusja na temat słuszności danej decyzji. Musimy patrzeć na całą dzielnicę, nie tylko tych, którzy mieszkają obok przebiegu nowej linii. Trzeba znaleźć alternatywę dla autobusu, bo Gocław to jedno z najbardziej rozwijających się osiedli miasta. Musimy patrzeć na interes wszystkich mieszkańców, Warszawa musi się rozwijać – tłumaczył Tomasz Kucharski, burmistrz Pragi Południe. Dodał również, że tramwaj na Gocław pomoże odblokować zakorkowaną Saską Kępę.
Inne plany miasta związane z budową tras tramwajowych to ponad dziesięciokilometrowa trasa do Wilanowa, która połączy Dworzec Zachodni z al. Rzeczypospolitej w Wilanowie oraz torowisko na ul. Kasprzaka. Zarezerwowano również środki środki na dokończenie linii do pętli Winnica na Tarchominie. Na liście rezerwowej nalazła się natomiast rozbudowa i przebudowa już istniejących tras tramwajowych oraz zakup taboru tramwajowego (40 szt.). W planach jest także budowa linii, która odciąży biurowy Służewiec.