Przeprawa przez ruchliwy most Łazienkowski była nie lada wyczynem zarówno dla pieszych, jak i warszawskich rowerzystów. Od teraz warszawiacy mogą korzystać z wygodnej kładki, by przejechać przez Wisłę. W uroczystym otwarciu przeprawy uczestniczyła prezydent Warszawy Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Most Łazienkowski to jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie. Wielu mieszkańców skarżyło się na brak możliwości swobodnego przejazdu rowerem lub przejścia na wybraną stronę Wisły. Po podpaleniu mostu w 2015 roku, członkowie inicjatywy Rowerowy Łazienkowski wzięli sprawę w swoje ręce. Pięć dni po tym wydarzeniu pan Kuba Czajkowski napisał petycję do władz miasta o dobudowanie kładki przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów. Na ceremonii otwarcia wręczył on koszulkę z napisem „Rowerowy Łazienkowski” szefowi Zarządu Dróg Miejskich – Panu Łukaszowi Puchalskiemu. Odsłonięto również tabliczkę z nazwą „Kładka Łazienkowska”.
Cała inwestycja kosztowała 13,5 mln złotych. Na moście zbudowano w sumie dwie kładki. Pierwsza z nich zlokalizowana jest po północnej stronie. Przeznaczona jest ona zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Z kolei z tej po południowej stronie mogą korzystać jedynie cykliści. Obie kładki umieszczone są pod poziomem, po którym przejeżdżają samochody. Dzięki temu udogodnieniu osoby korzystające z tej przeprawy będą mniej narażone na hałasy. Oprócz tego kładki są dobrze oświetlone po zmroku oraz odpowiednio oznakowane.
Kładka na Łazienkowskim ma doskonałe połączenie na prawym brzegu Wisły. Można na nią bowiem wjechać od strony plaży na naszej Saskiej Kępie lub z trasy rowerowej położonej wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Największe jednak znaczenie mają bezpośrednie połączenia z nowopowstałymi drogami rowerowymi wzdłuż al. Zjednoczonych oraz Ostrobramskiej.
Pan Łukasz Puchalski zapowiedział, że to nie koniec prac. Planowane jest przedłużenie kładki. W ramach prac remontowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad Parkiem Agrykola ma powstać ścieżka rowerowa prowadząca od Wisłostrady do placu na Rozdrożu. Prace mają skończyć się w 2019 roku.